Et fantastisk vidnesbyrd er værd en tusind kolde opkald

Hvis du hader koldt opkald, og selv hvis du ikke gør det, bør du begynde at kapitalisere på det arbejde du allerede har gjort.
Så ofte udnytte vi ikke en af de mest overbevisende sælger komponenter i vores marketing materialer – ord, som vores egne klienter. Mange kreative mennesker har vidunderlige udtalelser fra klienter, men aldrig bruge dem af frygt for, at de “prale” eller at det er “alt for selvstændige salgsfremmende.”
Selvfølgelig er det self Promotion! Det er, hvad god markedsføring er!
Når du er færdig med et projekt for en klient, hvorfor ikke fange øjeblikket i kundens egne ord at bruge til at vise potentielle kunder værdien af dine tjenester? Udtalelser er endnu mere afgørende for kreative virksomheder, fordi det er vanskeligere for den gennemsnitlige person til at sætte en værdi på de fleste kunst relaterede varer og tjenesteydelser.  Ser andre vil taler om værdien af at arbejde sammen med dig hjælpe dem mere let forstår værdien af dit arbejde.
Hvis din klient ikke kommer kører for dig med en testimonial, så bed hende om et. Der er intet galt med, og de fleste klienter er beærede over du bedt dem om.
De bedste udtalelser er dem, der viser en målelige mål er nået og bruger sproget, at dine potentielle kunder kan identificere sig med.
For eksempel, er her et vidnesbyrd, jeg har modtaget fra en kunde, der er en kunstner:
“Jeg fik for nylig tilbage fra et job jeg op i Cape Cod værd over $11.000 og det er fordi jeg brugte teknikkerne jeg har lært af dig at slå en høring i min største job nogensinde.”
-Amy Ketteran, Ketteran Studios
Her er et andet eksempel på en anbefaling, jeg har modtaget fra en corporate klient:
“Min forbedret tillid/talefærdigheder har hjulpet min karriere samt Verizon tilsluttet løsninger siden vi nu arbejder på at udvikle partnerskaber/joint ventures med nogle store producenter og jeg deltager med seminarer til fremme af disse potentielle partnerskaber. Da jeg begyndte at arbejde med Kirstin jeg har haft kan flere engelsktalende muligheder, og jeg fortælle dig hendes metoder arbejde. I virkeligheden, på grund af mit arbejde med Kirstin gav jeg vidneudsagn i retten, at forårsaget VCS at vinde en næsten $1 million retssag med kunden, der nægtede at betale. Jeg kan ikke takke Kirstin nok!”
-Ed Ruby, direktør for virksomhedsdrift
Verizon tilsluttet løsninger
Hvis du har udtalelser, men de er ikke målbare, så de ikke så overbevisende, som de skal være for at sælge en kommende klient. For at få målbar udtalelser, er alt du skal gøre bede om dem. Hvis du modtager et vidnesbyrd fra en klient, der ikke er målbare og ikke vise et konkret eksempel på hvordan at klienten har forbedret siden arbejder med dig, og derefter takke klient for de venlige ord og bede ham om at indsnævre punkter succes til et eller to specifikke, der er forbedret på grund af dit arbejde sammen.
Du kan reagere med noget lignende:
“Tak for din feedback. Det er dejligt at høre om din succes. Hvad specifikt har forbedret under vores arbejde sammen? Var du i stand til at måle forskellen?”
Jo mere målbare vidnesbyrd, og de mere den klient taler med hans egne ord, jo mere overbevisende er det at den potentielle kunde, og jo nemmere det er at generere nye forretninger.
Anmeld dine kundeliste og ser tilbage over de seneste projekter. Spørg dine bedste kunder for målbare udtalelser. Det er en hele herligheden lettere end at gøre en kold opkald!